عنوان : چطوردرمجالس عروسی بدرخشید
شما میتوانید با استفاده از تکنیک های شیک پوشی در مراسم عروسی بهترین لباس را برای مجالس عروسی
انتخاب کنید.
آیا شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که کمد لباستان پر از لباس هایی است که از هیچ کدامشان راضی نیستید و همیشه حس می کنید چیزی برای پوشیدن ندارید؟ با آنکه بسیاری از ما در مورد اکثر چیزهای زندگی مان بسیار مرتب و منظم هستیم، ولی وقتی نوبت به خریدن لباس و پوشش می رسد، احساساتی عمل می کنیم. وقتی چیز خوب و زیبایی پشت ویترین می بینیم، وسوسه می شویم و آن را می خریم بدون اینکه فکر کنیم آیا این با عناصر دیگر کمد لباسمان همخوانی دارد یا نه. رمز اینکه همیشه خوب به نظر برسید، این است که کمدتان پر از چیزهایی باشد که به هم می آیند و با گذشت زمان و عوض شدن مد، کهنه نمی شوند.
به این فکر کنید که چه رنگ و استایلی به نوع بدن شما می آید و همیشه سعی کنید بهترین جنس ممکن را بخرید. چون یک دست شلوار مشکی خوب و خوش دوخت، بهتر از پنج دست شلوار متوسط است.
لباس یک دست مشکی برای عروسی زیاد مناسب نیست. رنگهای مجلسی مانند سبزآبی و
فیروزه ای یا پارچه های طرح دار بسیار زیبا هستند. از رنگ سفید هم دوری کنید. این
رنگ فقط و فقط مختص عروس است.
مرکز توجه باشید
از یک تکه بسیار زیبا و خیره کننده در پوشش تان استفاده کنید خواه کفش شما یا یک
تکه جواهرتان باشد. اگر لباس سنگین و کارشده ای پوشیده اید یا رنگ لباستان بسیار
جذاب است، طلا و جواهر کمتری بیندازید.
در مراسم عروسی کفشهای تخت نپوشید
پاشنه های کفش در مراسم عروسی نکته بسیار قابل توجهی است. اما کفشهای تخت و بدون پاشنه برای لباسهای رسمی و چنین مراسمی مناسب نیست.
در زیر به عناصر استایل و شیک پوشی که به مد روز و زمان وابسته نیستند و هر خانمی باید آنها را در کمد لباسش داشته باشد:
پیراهن مشکی کوتاه (LBD):
وقتی نوبت به انتخاب بهترین پیراهن مشکی کوتاه یا همان LBD می رسد باید پیراهنی را انتخاب کنید که کوتاه باشد، ولی نه خیلی کوتاه و روی تنتان بنشیند. طوری که وقتی آن را می پوشید راحت باشید و زیبا به نظر برسید.
کفش تخت باله:
وقتی دلتان می خواهد از کفش های پاشنه بلند رها خلاص شوید و به پاهایتان استراحت بدهید، کفش باله انتخاب مناسب و شیکی است. این کفش ها به مد و زمان ربطی ندارند و تقریباً با هر لباسی خوب ست می شوند. سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که وقتی راه می روید از پایتان درنیاید و درست اندازه پایتان باشد.
بلوز سفید:
بلوز سفید و تمیز همیشه ما را باطراوت نشان می دهد و تقریباً با همه چیز می آید. می توانید آن را با دامن کوتاه تنگ و کفش پاشنه بلند بپوشید یا آن را با شلوار جین بپوشید و تیپی معمولی بزنید.
شلوار جین:
سعی کنید بهترین جین به رنگ های تیره یا معمولی را انتخاب کنید. گاهی داشتن یک شلوار جین هم کفایت می کند به شرطی که کاملاً اندازه شما باشد و دوست داشته باشید هر روز آن را بپوشید.
عنوان: خرید خانه و ملک در مالزی
روسیه با هفده میلیون کیلومتر مربع پهناور ترین کشور جهان به حساب می آید و از این نظر یک پله بالانتر از کانادا قرار دارد.این کشور با جمعیت 143 میلیونی خود دارای چند قومیت است که در حدود 85 درصد جمعیت آن را نژاد روس تشکیل میدهد.اما فدراسیون روس نزدیک به 160گروه مختلف قومی دارد.این کشور در طول قاره اروپا و آسیا کشیده شده است.زبان رسمی مردم روسیه روسی میباشد اما در بین مردم زبان های خارجی نیز محبوبیت خاصی دارند,زبان های مانند انگلیسی,فرانسوی,آلمانی,اسپانیایی که بعضا این زبان ها در برنامه های آموزشی نیز گنجانده میشوند.پایتخت روسیه مسکو میباشد و نزدیک به یازده میلیون نفر در این شهر ساکن میباشند.
روسیه در یک نگاه کلی - فرهنگ و هنر
فرهنگ و هنر روسی از میراث فرهنگی و هنر مدرن آن الهام گرفته است!
یکی از فرصت های فوق العاده ای که در روسیه است امکان بازدید از شاهکارهای جهانی در بهترین موزه ها و تئاترهای این کشور است. میراث فرهنگی روسیه نیز به وسعت و تنوع سرزمینش است.نقاشی های الهام بخش هنرمندان بزرگ روسی نه تنها هنر شناسان و اهالی هنر را محو تماشا می کند، بلکه بازدید کنندگان عادی را نیز به بسیاری از گالری های هنری و موزه ها جذب می کند.
ادبیات روسی برخی از بزرگترین نویسندگان زمان را به خود دیده است - پوشکین، تولستوی، چخوف، داستایوفسکی، گوگول، تورگنیف، آستروفسکی، نکراسوف ، بولگاکف، ناباکوف، بونین، اسنین، پاسترناک، سولژنیتسین و بسیاری دیگر.
فراگیری زبان روسی فرصتی منحصر به فرد برای خواندن نسخه اصلی کتاب های افسانه ای چنین نویسندگان برجسته ای را در اختیارتان قرار می دهد، کتاب های اصیلی که سهم ارزشمندی در ادبیات جهان دارند. بسیاری از آنها جوایز ادبی معتبری همچون جایزه نوبل در ادبیات را از آن خود کرده اند.
روسیه در یک نگاه کلی - طبیعت
بی شک زیبایی غیر قابل
مقایسه مناظر طبیعی روسیه تحسین برانگیزند!
تقریبا در تمام نقاط کشور آب و هوای نسبتا قاره ای حاکم است. همه چهار فصل - تابستان، پاییز، زمستان و بهار – با آب و هوای مخصوص به خود، در این کشور اتفاق می افتند. هر فصل حدود سه ماه طول می کشد.
متوسط درجه حرارت در تابستان 25+ درجه سانتی گراد است. در پاییز هوا سردتر شده و از 10+ تا 15+ درجه سانتی گراد متغییر است. در زمستان دمای هوا از 15- تا 5+ درجه است. هوا در بهار گرمتر می شود، از 10+ تا 15+ درجه سانتی گراد.
از آنجایی که روسیه در منطقه ای وسیع از جنوب به شمال و از شرق به غرب کشیده شده، آب و هوای متفاوتی در نقاط مختلف کشور وجود دارد.
روسیه در یک نگاه کلی - مذهب
روسیه کشوری چند مذهبی
است.
روسیه از لحاظ تنوع مذهب منحصر به فرد است و پیروان بسیاری از ادیان مختلف جهان در آن یافت می شود. ادیانی که بیشترین پیرو را در این کشور دارند عبارتند از مسیحیت (ارتدوکس و کاتولیک)، اسلام، بودیسم و یهودیت.
روسیه در یک نگاه کلی - خرافات در روسیه
مردم روسیه که
در 982 میلادی دین مسیحیت و مذهب ارتدکس را پذیرفتند، هنوز بقایای خرافات و بت
پرستی که طی قرن ها در این سرزمین وجود داشت را در خود حفظ کرده اند. در همه آیین
ها و روشهای اعتقادات خرافی و بت پرستانه وسوسه های شیطان و مخالفت با مذهب دیده می
شد. گاهی تزارها می کوشیدند با این امور مبارزه کنند، اما این موضوع تا جایی ریشه
داشت که قابل مبارزه نبود. اعتقادات بی پایه و عقاید خرافی حتی امروزه و بعد از سال
ها حکومت کمونیست ها که همه چیز را به اصطلاح با ترازوی علم می سنجیدند، همچنان در
مردم روسیه وجود دارد.نمونه هایی از خرافات در روسیه :
روسیه در یک نگاه کلی - آب در روسیه
سرزمین پهناور روسیه را دریاهای متعددی در برگرفته که عمدهترین آنها عبارتند از: دریای بالتیک و خلیج فنلاند در غرب، دریای سفید، خلیج پچورا، دریای کارا، دریای بارنتس، دریای لاپتف، دریای سیبری شرقی، دریای چوکچی و اقیانوس منجمد شمالی در شمال، دریای برینگ، دریی اخُتسک، دریای ژاپن و اقیانوس آرام در شرق، دریای سیاه و دریای خزر در جنوب. با وجود آنکه طول سواحل این کشور به 653،37 کیلومتر میرسد، اما به لحاظ اینکه بیشتر سواحل آن در منطقه منجمد شمالی واقع است و یا دریاهای مرتبط با آن از طریق تنگههای تحت کنترل کشوای دیگر به آبراههای مهم متصل است، روسیه از وضعیت مطلوبی در برقراری ارتباط دریایی آزادانه با سایر کشورهای جهان برخوردار نیست. مرزهای این کشور بالغ بر 139،20 کیلومتر است.
روسیه در یک نگاه کلی - روسیه و ایران
آدابورسوم سنتی صرف چای در ایران مشابه روسیه است و کلماتی مثل سماور، استکان و … مستقیما و بدون تغییر از زبان روسی به فارسی وارد شدهاند.
چای به نوعی نوشیدنی ملی روسیه محسوب میشود و تقریبا در فرهنگ غذایی این کشور جایگزینی ندارد. نوشیدن چای در تمام ساعات شبانهروز کاملا عادی به شمار میآید زیرا اهالی روسیه معتقدند که این کار در حین مشغلههای فکری بسیار مفید است. روسها معمولا چای را در استکانهای ساده مینوشند. ثروتمندان این کشور در منازل خود از پایههای نقرهای خوشساخت برای نگهداری استکان استفاده میکنند و سایرین گاهی پایههای ساختهشده از فلزات ارزانقیمت به کار میبرند. این پایهها صرفا جنبه تزیینی دارند و ساخت آنها یکی از صنایعدستی کشور روسیه محسوب میشود.
مراسم سنتی نوشیدن چای در روسیه را نمیتوان بدون سماور زغالی کامل دانست. قوریهای مورداستفاده در روسیه چینی یا چوبی هستند.
تفاوت زمانیروسیه با ایران :
مسکو در پاییز نیم ساعت از ایران جلوتر
است. یعنی ایران + نیم ساعت برابر است با ساعت مسکو. اما در بهار و تابستان که ساعت
رسمی ایران یک ساعت به جلو کشیده می شود ایران نیم ساعت عقب تر است.
دوست داران به ساخت ست اداری می توانند نوشته های سایت مارا در این حیطه مشاهده کنند
در طراحی ست اداری معمولا میتوان 5مورد را بررسی کرد که بستگی به نیاز مشتری دارد انعطاف پذیر میباشد
طراحی ست اداری حرفه ای , ست اداری باعث بالا بردن مزایای کسب و کار هر شرکتی که می خواهد مکاتبات حرفه ای انجام دهند می شود لذا طلب طراحی ست اداری در دید گذاشتن اسناد کسب و کار شرکت به طور کار آمد ماندگاری بالایی در روان مشتری دارد ، سفارش ساخت ست اداری هویت سازمان شما را در روان مشتریان و دوستانتان ثبات می بخشد که ما به شما کمک می کنیم تا ست اداری با نمایی زیبا و منسجم داشته باشید.ما به شما یاری می رسانیمدر سر برگ خود مفاهیمی مانند هدف شرکت خود ، تعهد خود در قبال کیفیت و ارزش ها را به مشتری نشان دهیدتعرفه طراحی سایتمتفاوت از ست اداری می باشد وهیچ شباهتی با آن ندارد.
عناصر موجود در سربرگ ها
المانهای موجود در سربرگ ها شامل
:
• آرم کمپانی یا شرکت و موسسه مربوطه: جای قرار گیری
المانها در اوراق اداری مانند بیشتر کارهای گرافیکی، سلیقه ای است و بسته به نظر
شخص طراح دارد، اما در مورد جای قرار گیری آرم ها در سربرگ های اداری در ایران باید
بدانید، معمولا در گوشه بالا در سمت راست برگه قرار می گیرد. زیرا گوشه بالا، سمت
چپ مخصوص قرار گیری تاریخ و شماره و پیوست های اداری می باشد. اما در سربرگ های غیر
اداری ، مثلا برای کمپانی های شخصی، ممکن است طراح بتواند جای قرار گیری آرم را به
سلیقه خود تعیین نماید. در مجموع قانون خاصی در این مورد نیست ، اما بهتر است آرم
در گوشه بالا ، سمت راست سربرگ قرار بگیرد.
• تاریخ ، شماره
نامه، پیوست : که قاعدتا در بالای برگه و معمولا در سمت چپ درج می گردد. فونت به
کار رفته در این المان معمولا 10 یا 11 می باشد و بزرگتر یا کوچکتر از آن معمولا
جالب نمی باشد. در سربرگ های اداری تاریخ و شماره و پیوست از الزامات عناصر سربرگ
می باشد. اما در سربرگ های غیراداری و شخصی بسته به نیاز و سلیقه می تواند پیوست یا
شماره حذف گردد.
• عنوان شرکت یا موسسه : که بهتر است در
ابتدای سربرگ چاپ گردد تا در وهله اول توسط خواننده دیده شود و تشخیص این که سربرگ
متعلق به چه نهاد یا کمپانی می باشد را راحت تر نماید. به غیر از عنوان شرکت گاهی
سوتیتری هم در زیر یا ادامه عنوان و نام شرکت آورده میشود. سوتیتر ، توضیحی است در
مورد فعالیت شرکت یا کمپانی مربوطه و بهتر است با فونتی ریزتر از عنوان شرکت نوشته
شود به گونه ای که عنوان زودتر از سوتیتر دیده شود. فونت استفاده شده درعنوان شرکت
سلیقه ای و بسته به نیاز طراحی انتخاب می شود.
• آدرس و نشانی
: آدرس و نشانی کامل جهت دسترسی به صاحبان سربرگ ، یکی دیگر از عناصر ضروری در
طراحی سربرگ ها می باشد تا چنانچه در مکاتبات رسمی نیازی به ارسال پاسخ یا تماس
باشد، دسترسی راحت تر گردد. در بخش آدرس و نشانی ، تلفن، فکس، آدرس پست الکترونیکی
و آدرس وب سایت ( درصورت داشتن) باید ثبت گردد تا تمامی راههای تماس با کمپانی
مربوطه مقدور باشد.
• فرم ، خط و اشکال: به غیر از المانهای
ذکر شده ، استفاده از فرم و خط در طراحی سربرگ مجاز می باشد و شما می توانید از دو
یا سه رنگ نیز در این طراحی بهره جویید.
• عناصر تشکیل دهنده
پاکت نامه
• معمولا بعد از طراحی سربرگ ها، پاکت نامه طراحی
می شود. از آنجا که وحدت بصری در اوراق اداری یک ضرورت می باشد، پس از پایان چیدمان
نهایی سربرگ، از عناصر استفاده شده در آنها برای طراحی پاکت نامه نیز استفاده می
گردد. به این ترتیب وحدت بصری هر دو حفظ شده و نوعی هماهنگی در این دو اوراق ایجاد
می شود. می توانید برای تنوع یافتن و زیباتر شدن کار، گوشه های کوچکی از کار را
تغییر داده و طراحی نهایی را با فرم و شمایل پاکت نامه متناسب نمایید. مثلا یک
المان را حذف یا اضافه نمایید یا رنگی را پررنگ تر جلوه دهید. این گونه ضمن حفظ
وحدت بصری در هردو کار، تمایزهای کوچکی هم ایجاد می شود و مخاطب حس تکرار را در
اوراق شما حس نخواهد کرد.
المانهای موجود در پاکت نامه به جز شماره و پیوست و تاریخ، بقیه با سربرگ مشترک است. وجود نام و لوگوی شرکت، آدرس و سایر راههای تماس با شرکت، از ضرورتهای لاینفک پاکت های نامه می باشد و عدم وجود آنها نوعی نقص در طراحی به حساب می آید.
محل درج آرم شرکت در پاکت نامه، برخلاف سربرگ های فارسی زبان که باید در گوشه سمت راست قرار داده شود، در بالا و گوشه سمت چپ پاکت نامه قرار داده می شوند. گاهی در چیدمان پاکت نامه (خصوصا پاکتهای ملخی)، آرم را در گوشه پایین نیز قرار می دهند و این کار در برخی طراحی ها، زیباتر هم می نماید.
گوشه بالا سمت راست پاکت نامه جای قرار گیری تمبر و انجام عملیات پستی، می باشد
که بهتر است در طراحی این محل حفظ شود و این قسمت تا حد امکان خالی نگهداشته
شود.
• پاکت نامه چیست؟
• همانطور که در
بخش تعریف ست اوراق اداری ذکر شد، پاکت نامه برای مراسلات و قراردادن قراردادهای
شرکت و ... مواردی از این دست طراحی می شود. ابعاد آن معمولا یا متناسب با کاغذ A4
است که دو تا، از طول، خورده باشد، یا متناسب با کاغذ A4 و یا A5 است که کاغذ ، تا
نخورده در داخل آن قرار گیرند.
طراحی
ست اداری از خدمات شرکت ایفانت می باشد.
تعمیرات گوشی حاوی آشنایی با اساس کلی و مدل کار گوشی های موبایل می باشد
همچنین آشنایی با تاریخچه تلفن -ابزار و تجهیزات کارگاه تعمیرات،سری بندی موبایل ها - نقشه خوانی- شناخت بخش ها - قطعات گوشی ها و انواع سیستم عامل هاو...میباشد.
البته این نکته لازم به ذکر است که تعمیرات موبایل بدون اطلاعات الکترونیک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سیارمنجر به اشتباهات در تعمیرات و عدم توانایی تعمیر کار خواهد شد و تعمیرکاری در کار خود پیشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونیکی و مخابراتی بخش های مختلف یک گوشی دست به تعمیر آن بزند . زیرا گوشی تلفن همراه دستگاهی بیش از اندازه حساس ، پیشرفته و دقیق است که نمی توان به صورت تجربی و عملی تعمیرات آن را انجام داد . بنابراین در دوره های کارورزی، بخش تعمیرات موبایل زمان مفیدی است که شما به الکترونیک و مخابرات تسلط کافی داشته باشید.
درهمین
راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزش تعمیرات
تبلت رابصورت حرفه ای برگزار می کند
بلوک:
AF
این بلوک شامل قطعاتی همچون آی سی Audio (صوت) , بلندگو و میکروفون می باشد.
در قسمت قبل گفته شد که اطلاعات از آی سی RF به سمت بلوک AF فرستاده می شوند. در
این بخش اولین قطعه ای که اطلاعات وارد آن می شوند آی سی صوت می باشد.
آی سی
Audio یا صوت:
این آی سی با نام COBBA نیز شناخته می شود و وظیفه اصلی آن تبدیل
اطلاعات دیجیتال به انالوگ و بلعکس می باشد.در حقیقت این آی سی اطلاعاتی که از آی
سی RF دریافت می کند و به صورت دیجیتال می باشد را به آنالوگ تبدیل کرده و به سمت
بلند گوی گوشی می فرستد و در این حالت است که ما قادر به شنیدن صدای شخصی هستیم که
در حال صحبت با ما می باشد.
حال برای اینکه ما نیز قادر به صحبت کردن باشیم و
صدای ما توسط شخصی که پشت خط می باشد شنیده شود باید صدای ما از طریق میکروفون
دریافت شود.
میکروفون اصوات را به امواج الکتریکی تبدیل میکند و به سمت آی سی
صوت میفرستد.
ای اس صوت این امواج را که به صورت آنالوگ هستند, به دیجیتال تبدیل
می کند و به سمت آی سی RF در بلوک RF ارسال می کند. سرنوشت امواج در بلوک RF را در
قسمت قبل توضیح دادم. و به
این طریق صدای شما توسط شخصی که پشت خط می باشد قابل
شنیدن می باشد دوستان عزیز توجه داشته باشید که آی سی صوت در همه گوشی ها به صورت
یک آی سی. منفرد قابل رویت نیست. به عنوان مثال در 1100 نوکیا این آی سی به همراه 3
آی سی دیگر آی سی واحدی به نام UEM را تشکیل میدهند.
بلوک:
Base Band
این بلوک خودشامل واحد هایی همچون واحد MCU , واحد UI و واحد منبع
تغذیه و شارژینگ می باشد. قطعات متعلق به این بلوک معمولا در قسمت میانی برد گوشی
به پایین یافت می شوند و شامل:
آی سی CPU , آی سی های حافظه ای , آی سی پاور و
آی سی شارژ , آی سی بلوتوث و آی سی رادیوFM و ... می باشد که به بررسی تک تک این
موارد می پردازیم:
آی سی: CPU
این آی سی همان کاری را در گوشی انجام
میدهد که در تمامی برد های الکتریکی انجام میدهد و آن چیزی نیست جز پردازش اطلاعات.
و تمامی قطعات به نحوی با این آی سی در ارتباط می باشند.
آی
سی های حافظه ای:
در موبایل از سه نوع آی سی حافظه ای استفاده می شود که
شامل:
1- آی سی RAM 2- آی سی FLASh 3- آی سی E2prom (EEPROM )
1- آی سی RAM
:
یک حافظه کوتاه مدت و موقت می باشد که برای نگه داری اطلاعاتبه صورت کوتاه مدت
مورد استفاده قرار می گیرد. این حافظه تا زمانی که تغذیه شود توانایی نگه داری
اطلاعات را دارا می باشد و به محض خاموش شدن گوشی اطلاعات آن نیز پاک می شود.
2-
آی سی: FLASH
یک
حافظه بلند مدت می باشد که بدون ولتاژ قادر به نگه داری اطلاعات می باشد. این حافظه
همان حافظه ای است که سیستم عامل گوشی بر روی آن ذخیره و نگه داری می شود.
-3آی
سی :E2PROM
یک
حافظه بلند مدت می باشد که برای نگه داری اطلاعات جانبی گوشی از قبیل دفترچه تلفن ,
پیام ها , تصاویر ... و تمامی اطلاعاتی که شما در گوشیتون ذخیره می کنید می
باشد.این حافظه همون حافظه گوشی یا Phone memory می باشد.
آی سی پاور:
یکی از
مهمترین آی سی های گوشی آی سی پاور است که وظیفه آن فراهم کردن ولتاژ لازم برای
قسمت های مختلف گوشی می باشد. این آی سی تنها آی سی هستش که هیچ وقت خاموش نمی شود
و فقط توان مصرفی
آن در حالت های مختلف متفاوت می باشد. در حقیقت آی سی
پاور با دریافت ولتاژ از باتری توان مصرفی قطعات مختلف گوشی را تامین می کند.
آی
سی شارژ:
این آی سی که با نام های chaps و TAHVO نیز شناخته می شود و وظیفه شارژ
باتری در هنگامی که آداپتور به گوشی متصل می شود را بر عهده دارد.
آی
سی:Bluetooth
وظیفه
ارسال و دریافت امواج Bluetooth رو بر عهده دارد. همین آی سی بود که باعث کلی کشمکش
تو دنیا شد
آی سی رادیو: FM
همانطور که از نامش پیداست وظیفه دریافت امواج FM
و پردازش آنها در گوشیتون رو بر عهده دارد تا از طریق اون بتونید کانال های رادیویی
رو از طریق گوشیتون دریافت کنید.
تعمیرات موبایل شامل آشنایی با اصول جامع و نحوه کار گوشی های تلفن همراه است
همچنین آگاهیبا تاریخچه تلفن - و تجهیزات تعمیرگاه،سری بندی گوشی ها - نقشه خوانی- شناخت بخش ها - قطعات گوشی ها و اقسام سیستم عامل هاو...میباشد.
البته این نکته لازم به ذکر است که تعمیرات موبایل بدون اطلاعات الکترونیک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سیارمنجر به اشتباهات در تعمیرات و عدم توانایی تعمیر کار خواهد شد و تعمیرکاری در کار خود پیشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونیکی و مخابراتی بخش های مختلف یک گوشی دست به تعمیر آن بزند . زیرا گوشی تلفن همراه دستگاهی بیش از اندازه حساس ، پیشرفته و دقیق است که نمی توان به صورت تجربی و عملی تعمیرات آن را انجام داد . بنابراین در دوره های کارورزی، بخش تعمیرات موبایل زمان مفیدی است که شما به الکترونیک و مخابرات تسلط کافی داشته باشید.
درهمین
راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزش تعمیرات
گوشی موبایل رابصورت حرفه ای برگزار می کند
از جمله دیگر فناوری هایی که در دهه های اخیر مورد استفاده قرارگرفته است، ویدئوکنفرانس وشبکه های چند منظور (مولتی مدیا) است که در دهه 1970توسط شرکت ATST درنیویورک عرضه شد. در این شبکه ها با بهره گیری از فناوری های سوئیچ TDM همگام باانتقال صورت بر روی یک زوج سیم ، تصویر و داده نیز منتقل می شود در امکان کنترل از راه دور فراهم می گردد.
IMT-2000 یک ارتباط موبایل پیشرفته برای تهیه سرویس های مخابراتی در مقیاس جهانی، بدون در نظر گرفتن مکان شبکه و ترمینال استفاده شده است.
با یکپارچگی سیستم های موبایل زمینی و ماهواره ای، انواع مختلفی از دسترسی بی سیم به صورت جهانی، شامل سرویسهای موجود در شبکه مخابراتی ثابت وسرویس هایی که برای استفاده کنندگان موبایل تعیین گردیده است، عملی شد . این سرویس استفاده از انواع ترمینال های موبایل را که با شبکه های زمینی یا ماهواره ای در ارتباط می باشند و همچنین ترمینال هایی را که برای کاربری ثابت و یا سیار طراحی شده است، امکان پذیر می نماید.
ورود تلفن همراه در ایران
اما این فناوری تقریبا با تاخیر زیادی وارد کشور ما شد؛ 20سال پیش بود که روزنامه های منتشر شده، در نخستین صفحات خود آگهی ای را به چاپ رساندند که شاید در آن مقطع برای خیلی ها تعجب آور بود. تیتر آگهی های چاپ شده این بود: "فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی". خواندن همین تیترها نظرهای زیادی را به خود جلب کرد. تیرماه سال 1372 بود که ثبت نام تلفن همراه در کشور آغاز شد. اما به دلیل عدم استقبال در آن زمان توسط مردم، روند ثبت نام چندین ماه به طول انجامید؛ به نحوی که در نهایت شرکت مخابرات ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری به پست بکشانند، مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود. در آن زمان با تبلیغات فراوان و با شعار "با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید" تا اواسط سال 74 جمعا 9 هزار و 947 نفر ثبت نام کردند که در شهریور همان سال واگذاری ها آغاز و بلافاصله بعد از ثبت نام به پایان رسید. از این تاریخ به بعد، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که قیمت سیم کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای 30 میلیون ریال نیز می رسید. اولین آگهی که برای معرفی تلفن همراه آن زمان در روزنامه های سیاه و سفید اطلاعات و کیهان به چاپ رسید با این متن همراه بود. "شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد." در این آگهی آمده بود که 5 هزار شماره ثبت نام به عمل خواهد آمد و یک ماه بعد از ثبت نام واگذاری ها صورت می گیرد. این شبکه در آن زمان تنها محدوده تهران بزرگ را از شرق به سرخه حصار، از غرب به ابتدای عوارضی جاده کرج، از جنوب به بهشت زهرا و از شمال به ارتفاعات شمال تهران محدود می کرد و تنها از ساعت 8 صبح تا 8 شب قابل دسترس بود.
به طور کلی نخستین مرحله از راه اندازی پروژه تلفن همراه با ظرفیت سازی برای 9200 شماره در شهر تهران و با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گیرنده در ۲۴ ایستگاه رادیویی کلید خورد. پس از آن در 19مردادماه سال1373 با واگذاری 4 سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد .
پس از آن با توجه به استقبال مردم از این پدیده نو، برنامه ها و فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه، بر روی میز مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.
بدین ترتیب شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش ارتباطی از تهران به کل کشور بر آمد، به طوری که در سال ۱۳۷۴ تعداد تلفن های دایر شده به ۱۵۹۰۷ شماره افزایش یافت و شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند.
گسترش شبکه ارتباطات سیار در سالهای بعد نیز ادامه یافت، به طوری که در سال 1375 علاوه برشهرهای یاد شده 28 شهر دیگر به این شبکه پیوست. ضمن آنکه تعداد تلفن های دایر شده در این سال به 59967 شماره بالغ گشت و در پایان سال 1382 به 3449878 شماره رسید.
افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور در آن سال های ابتدایی ورود این فناوری به کشور حاشیه های جالبی را نیز در پیش داشت. با افزایش تعداد مشترکان و آن هم درحالی که در آن زمان چنین فناوری برای کاربران عجیب بود، اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با درج آگهی هایی در روزنامه های آن زمان اقدام به برگزاری کلاس آموزش آشنایی با نحوه استفاده از تلفن همراه کرد. همچنین اظهارات مقامات سیاسی کشور در آن زمان نیز پیرامون این فناوری شاید هم اکنون برای کاربران فعلی جالب باشد.
سپس برای فاز سوم توسعه، 4 میلیون و 590 شماره تلفن همراه واگذار شد که با 934.8 درصد رشد رو به رو شد و ضریب نفوذ تلفن همراه از 78/0 درصد در ابتدای فاز سوم به 7.50 درصد در انتهای این فاز افزایش پیدا کرد و سه استان اول از نظر ضریب نفوذ در پایان این برنامه، تهران، اصفهان و یزد و نیز از نظر عملکرد واگذاری، تهران، اصفهان و فارس در مقام نخست قرار گرفتند.
بنا بــه پیشنهــاد شماره 100/13897 هیئت وزیـــران درجلسه مورخ 14/5/83 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد مواد 2و4 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1379 و مصوبه شماره 76016/1901 مورخ 24/4/82 شورای عالی اداری در اجرای بند ب ماده 1 قانون مذکور - با تجدید سازمان و تغییر نام و اصلاح اساسنامه مرکز سنجش از دور ایران به شرکت ارتباطات سیار، اساسنامه شرکت را با سرمایه 2000میلیارد ریال تصویب نمود و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار واگذار شد. با جدی شدن خصوصی سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال 1386، دارای «نام»، «نشان»، «رنگ» و «شعار» تجاری ویژه خود شد. همچنین در سال 1389 پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.
در ادامه نیز در راستای سیاست برخورداری ساکنان شهرهای کوچک و بزرگ از امکانات ارتباطی، تعداد شهرهای تحت پوشش تلفن همراه در پایان سال ۸۲ به ۶۶۷ شهر و در اواسط سال ۹۱ به ۱۱۶۷ شهر رسیده است.
درست کردن گوشی حاوی آشنا شدن با اصول جامع و طرز عملکرد گوشی های تلفن همراه می باشد