سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش شبکه :شبکهٔ کامپیوتری که عموما به طور کوتاه شده بهش شبکه گفته می‌شود

شبکهٔ کامپیوتری که اغلب به طور خلاصه بهش شبکه میگویند گروهی از رایانه‌ها و دستگاه‌هایی می باشد که از طریق کابل‌های ارتباطی به هم ارتباط داده شده‌اند. شبکه کامپیوتری علل تسهیل ارتباطات میان کاربران شده و اجازه می‌دهد استفاده کنندگان منابع خود را در اختیار همگان آموزش شبکه بگذارند.

معرفی

آموزش شبکه  یک شبکه رایانه‌ای اجازه در اختیار گذاشتن منابع و اطلاعات را میان دستگاه‌های وصل گردیده به یکدیگر، می‌دهد. در دهه 60 میلادی،

 آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (ARPA)، بودجه‌ای را جهت طراحی شبکه آژانس تحقیقاتی پیشرفته (ARPANET) برای وزارت دفاع  آموزش شبکه ایالات  متحده آمریکا اختصاص داد. این نخستین شبکه کامپیوتری در کره ی خاکی می باشد.

 توسعه شبکه از سال ۱۹۶۹ و براساس طرح‌های توسعه یافته دهه ۶۰ آغاز شد.

ارتباطات فروسرخ: ارتباط فروسرخ، سیگنال‌های بین دستگاه‌ها را در فواصل کوچک (کمتراز ۱۰ متر) به صورت همتا به همتا (رو در رو) انتقال می‌دهد؛ در خط انتقال نباید هیچ گونه شی ای قرار داشته باشد.

بر اساس اندازه

ممکن است شبکه‌های رایانه‌ای بر اساس اندازه یا گستردگی ناحیه‌ای که شبکه پوشش می‌دهد طبقه‌بندی شوند. برای نمونه «شبکه شخصی» (PAN)، «شبکه محلی» (LAN)، «شبکه دانشگاهی» (CAN)، «شبکه کلان‌شهری» (MAN) یا «شبکه گسترده» (WAN).

بر اساس لایه شبکه

آموزش شبکه ممکن است شبکه‌های رایانه‌ای مطابق مدلهای مرجع پایه‌ای که در صنعت به عنوان استاندارد شناخته می‌شوند مانند «مدل مرجع ۷ لایه OSI» و «مدل ۴ لایه TCP/IP»، بر اساس نوع «لایه شبکه» ای که در آن عمل می‌کنند طبقه‌بندی شوند.

بر اساس معماری کاربری

ممکن است شبکه‌های رایانه‌ای بر اساس معماری کاربری که بین اعضای شبکه وجود دارد طبقه‌بندی شود، برای نمونه معماری‌های Active Networking، «مشتری-خدمتگذار» (Client-Server) و «همتا به همتا» Peer-to-Peer (گروه کاری).

بر اساس همبندی (توپولوژی)

نوشتار اصلی: همبندی (رایانه)

ممکن است شبکه‌های رایانه‌ای بر اساس نوع همبندی شبکه طبقه‌بندی شوند مانند: «شبکه باس» (Bus)، «شبکه ستاره» ((Star، «شبکه حلقه‌ای» (Ring)، «شبکه توری» (Mesh)، «شبکه ستاره-باس»

(Star-Bus)، «شبکه درختی» (Tree) یا «شبکه سلسله مراتبی» (Hierarchical) و ترکیبی و غیره.

همبندی شبکه را می‌توان  آموزش شبکه بر اساس نظم هندسی ترتیب داد. همبندی‌های شبکه طرح‌های منطقی شبکه هستند. واژه منطقی در اینجا بسیار پرمعنی است. این واژه به این معنی است که همبندی شبکه به طرح فیزیکی شبکه بستگی ندارد.

مهم نیست که رایانه‌ها در یک شبکه به صورت خطی پشت سر هم قرار گرفته باشند، ولی زمانیکه از طریق یک «هاب» به یکدیگر متصل شده باشند تشکیل همبندی ستاره می‌کنند نه باس؛ و این عامل مهمی است که شبکه‌ها در آن فرق می‌کنند،

جنبه ظاهری و جنبه عملکردی.